Va fi HAOS pe DN1 de la sfârşitul lunii: Mutarea curselor aeriene ar putea bloca traficul rutier



Anul trecut Aeroportul din Otopeni a înregistrat un trafic de 5,1 milioane de pasageri. Tradus, asta înseamnă 14 mii de pasageri pe zi pentru un flux continuu de aproximativ 210 aterizări şi decolări. Pe Aeroportul “Aurel Vlaicu” Băneasa, în schimb, traficul a fost la mai puţin de jumătate: 6500 de călători pe zi la aproximativ 30 de curse. O cifră mică ce va cântări greu însă din 25 martie când toate cursele vor fi mutate în afara Capitalei, lângă Otopeni. “În total vor activa 34 de companii aeriene care vor asigura un flux de aproximativ 20.000 de pasageri pe zi. Din simulările pe care le-am realizat nu vor fi probleme pentru aeroport”, explică pentru B365.ro reprezentantul Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Teodor Postelnicu.

Cu toate că la nivelul aeroportului lucrurile par a fi puse în ordine, accesul către şi dinspre acesta se va realiza cu dificultate. Diferenţa de distanţa dintre cele două aeroporturi este de 10 kilometri iar din centrul Capitalei, de la Km 0, un pasager trebuie să parcurgă o distanţă de aproape două ori mai lungă.

DN1, variabila care „a scăpat” din calcule

Cei 6.500 de călători pe zi care vor trebui să ajungă sau să plece de la Otopeni aveau acces mult mai uşor la Aeroportul Băneasa. Trei artere principale se intersectau la câteva sute de metri de piste: Bulevardul Aerogării, Bulevardul Ion Ionescu de la Brad şi Şoseaua Bucureşti -Ploieşti. Din 25 martie aceştia vor avea la dispoziţie doar un drum principal: DN 1, o arteră aglomerată indiferent de zi sau anotimp din cauză că este printre singurele căi de acces din Capitala către şi dinspre munte, centrele comerciale şi cartierele rezidenţiale din Băneasa şi Aeroportul Otopeni.

În prezent, potrivit centrului INFOTRAFIC, pe DN1 se înregistrează un trafic de aproximativ 14 mii de vehicule pe zi în timpul săptămânii. În weekend, când mulţi aleg să plece din Bucureşti, valoarea de trafic creşte cu încă aproximativ 4.000 de maşini pe zi, fapt ce duce de multe ori aproape la blocarea completă a drumului. Din 25 martie, numărul de autovehicule pe care vor trebui să le folosească cei 6.500 de călători va ridica fluxul dintr-o zi normală a săptămânii cel puţin la nivelul celui de sfârşit de săptămână, nemaipunând la socoteală valorile atinse în weekend când şi traficul aerian pe Aeroportul Otopeni se intensifică. Mai mult, aceste cifre vor creşte şi din vară când extinderea terminalului plecări internaţionale al Aeroportului Henri Coandă va duce la dublarea capacitaţii aeroportului.Este vorba despre noul terminal de plecări aflat în partea stângă care va avea o suprafaţă de 20 de mii de metri pătraţi. Vor fi 104 ghişee de check-in iar capacitatea de îmbarcare va fi de 5000 de pasageri pe oră de vârf”, explică Postelnicu.

Cum ajungem şi cum plecăm de la Otopeni?

În privinţa variantei maşinii personale e bine de ştiut că taxele de parcare de la Henri Coandă sunt destul de piperate. Potrivit reprezentaţilor CNAB există 1000 de locuri de parcare împărţite în două: cele pe termen scurt care sunt taxate cu 6 lei pe oră şi cele pe termen lung. Aici preţurile variază: 40 lei/1 zi, 130 lei/5 zile, 150 lei/7 zile; 220 lei/14 zile şi 380 lei/30 de zile. Pe lângă maşinile personale şi taxiuri, pasagerii pot opta şi pentru două linii RATB. Autobuzele expres 780 şi 783, cu intervale de succedare de 30, respectiv 15 minute au şi un tarif special, de 3,5 lei călătoria. Există şi o variantă mai ieftină pentru cei care folosesc mai mult această rută: Cardul Activ cu 10 călătorii care costă 27 lei. „Din 25 martie vom monitoriza cererea de transport de pe cele două linii expres 780 - Gara de Nord şi 783 – Unirii şi vom adapta parcul de autovehicule”, au declarat pentru B365.ro reprezentanţii companiei.

VEZI ORARUL LINIEI 780

Pe lângă autobuzele RATB, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni este conectat cu Bucureştiul şi prin cele 16 perechi de trenuri Henri Coandă Expres. O călătorie costa 8 lei, iar un abonament lunar 136 lei, valori care includ şi transferul cu microbuzul până la aeroport.

VEZI ORARUL TRENURILOR

În viitor accesul către şi dinspre aeroport se va realiza mult mai uşor. Este vorba despre Magistrala 6 de metrou Otopeni – Gara de Nord care se află în acest moment la stadiul de proiect. Autorităţile primit că se va putea circula, direct, fară transbordare, până la Gara de Nord, călătorii având astfel acces direct la Magistrala 1. Pe acest viitor segment infrastructura va permite transportul a 50.000 de călători/oră/sens la o frecvenţă de 90 de secunde. În total 10 staţii întinse pe 14 kilometri.

Motive...

Unul dintre motivele transferului curselor de pe Băneasa pe Otopeni este majorarea taxelor de operare pe aeroportul Băneasa. În fapt, CNAB vrea transformarea destinaţiei aeroportului dintr-una preponderentă pentru cursele de tip „low cost” într-una pentru segmentul business. Neoficial, la baza acestei decizii stă un fapt ilar şi poate fi decriptat din decizia CNAB din octombrie 2011 de a interzice cursele de noapte: zona din jurul aeroportului Băneasa a devenit rezidenţială. Sute de case şi blocuri au apărut peste noapte, unele chiar lângă gardurile pistelor(VEZI FOTO), fără că noii proprietari să-şi pună problema că va fi zgomot din cauza avioanelor. După ce s-au mutat, aceştia au cerut să se interzică zborurile noaptea şi chiar să ceară desfiinţarea aeroportului.

CITEȘTE ȘI Cum arată noul terminal business al Aeroportului Băneasa VIDEO


Anul trecut Aeroportul din Otopeni a înregistrat un trafic de 5,1 milioane de pasageri. Tradus asta înseamnă 14 mii de pasageri pe zi pentru un flux continuu de aproximativ 210 aterizări şi decolări. Pe Aeroportul “Aurel Vlaicu” Băneasa, în schimb, traficul a fost la mai puţin de jumătate: 6500 de călători pe zi la aproximativ 30 de curse. O cifră mică ce va cântări greu însă din 25 martie când toate cursele vor fi mutate în afara Capitalei, lângă Otopeni. “În total vor activa 34 de companii aeriene care vor asigura un flux de aproximativ 20.000 de pasageri pe zi. Din simulările pe care le-am realizat nu vor fi probleme”, explică pentru B365.ro reprezentantul Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Teodor Postelnicu. Cu toate că la nivelul aeroportului lucrurile par a fi puse în ordine, accesul către şi dinspre acesta se va realiza cu dificultate. Diferenţa de distanţa dintre cele două aeroporturi este de 10 kilometri iar din centrul Capitalei, de la Km 0, un pasager trebuie să parcurgă o distanţă de aproape două ori mai lungă.



DN1, variabila care „a scăpat” din calcule



Cei 6.500 de călători pe zi care vor trebui să ajungă sau să plece de la Otopeni aveau acces mult mai uşor la Aeroportul Băneasa. Trei artere principale se intersectau la câteva sute de metri de piste: Bulevardul Aerogării, Bulevardul Ion Ionescu de la Brad şi Şoseaua Bucureşti -Ploieşti. Din 25 martie aceştia vor avea la dispoziţie doar o singură principală cale de acces: Drumul Naţional 1, o arteră aglomerată indiferent de zi sau anotimp din cauză că este printre singurele căi de acces din Capitala către şi dinspre munte, centrele comerciale şi cartierele rezidenţiale din Băneasa şi Aeroportul Otopeni.


În prezent, potrivit centrului INFOTRAFIC, pe DN1 se înregistrează un trafic de aproximativ 14 mii de vehicule pe zi în timpul săptămânii. În weekend, când mulţi aleg să plece din Bucureşti, valoarea de trafic creşte cu încă aproximativ 4.000 de maşini pe zi, fapt ce duce de multe ori aproape la blocarea completă a drumului. Din 25 martie, numărul de autovehicule pe care vor trebui să le folosească cei 6.500 de călători va ridica fluxul dintr-o zi normală a săptămânii la nivelul celui de sfârşit de săptămână, nemaipunând la socoteală valorile atinse în weekend când şi traficul aerian pe Aeroportul Otopeni se intensifică. Mai mult, aceste cifre vor creşte şi din vară când extinderea terminalului plecări internaţionale al Aeroportului Henri Coandă va duce la dublarea capacitaţii aeroportului. „Este vorba despre noul terminal de plecări aflat în partea stângă care va avea o suprafaţă de 20 de mii de metri pătraţi. Vor fi 104 ghişee de check-in iar capacitatea de îmbarcare va fi de 5000 de pasageri pe oră de vârf”, explică Postelnicu.



Cum ajungem şi cum plecăm de la Otopeni?



În privinţa variantei maşinii personale e bine de ştiut că taxele de parcare de la Henri Coandă sunt destul de piperate. Potrivit reprezentaţilor CNAB există 1000 de locuri de parcare împărţite în două: cele pe termen scurt care sunt taxate cu 6 lei pe oră şi cele pe termen lung. Aici preţurile variază: 40 lei/1 zi, 130 lei/5 zile, 150 lei/7 zile; 220 lei/14 zile şi 380 lei/30 de zile. Pe lângă maşinile personale şi taxiuri, pasagerii pot opta şi pentru două linii RATB. Autobuzele expres 780 şi 783, cu intervale de succedare de 30, respectiv 15 minute au şi un tarif special, de 3,5 lei călătoria. Există şi o variantă mai ieftină pentru cei care folosesc mai mult această rută: Cardul Activ cu 10 călătorii care costă 27 lei. „Din 25 martie vom monitoriza cerea de transport de pe cele două linii expres 780 - Gara de Nord şi 783 – Unirii şi vom adapta parcul de autovehicule”, au declarat pentru B365.ro reprezentanţii companiei.



VEZI ORARUL LINIEI 780



Pe lângă autobuzele RATB, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni este conectat cu Bucureştiul şi prin cele 16 perechi de trenuri Henri Coandă Expres. O călătorie costa 8 lei, iar un abonament lunar 136 lei, valori care includ şi transferul cu microbuzul până la aeroport.



VEZI ORARUL TRENURILOR



În viitor accesul către şi dinspre aeroport se va realiza mult mai uşor. Este vorba despre Magistrala 6 de metrou Otopeni – Gara de Nord care se află în acest moment la stadiul de proiect. Autorităţile primit că se va putea circula, direct, fară transbordare, până la Gara de Nord, călătorii având astfel acces direct la Magistrala 1. Pe acest viitoru segment infrastructura va permite transportul a 50.000 de călători/oră/sens la o frecvenţă de 90 de secunde. În total 10 staţii întinse pe 14 kilometri.



Motive...



Unul dintre motivele transferului curselor de pe Băneasa pe Otopeni este majorarea taxelor de operare pe aeroportul Băneasa. În fapt, CNAB vrea transformarea destinaţiei aeroportului dintr-una preponderentă pentru cursele de tip „low cost” într-una pentru segmentul business. Neoficial, la baza acestei decizii sta un fapt ilar şi poate fi decriptat din decizia CNAB din octombrie 2011 de a interzice cursele de noapte: zona din jurul aeroportului Băneasa a devenit rezidenţială. Sute de case şi blocuri au apărut peste noapte, unele chiar lângă gardurile pistelor, fără că noii proprietari să-şi pună problema că va fi zgomot din cauza avioanelor. După ce s-au mutat, aceştia au cerut să se interzică zborurile noaptea şi chiar să ceară desfiinţarea aeroportului.



FOTO


Etichete: aeroport, Aurel Vlaicu, Băneasa, cnab, DN1, Henri Coandă, Metrorex, Otopeni, parcari, pret, promo, RATB, realitatea, trafic, trenuri

0/0 COMENTARII
emil
02 mar 15:25
+0
VOTURI
-0

La DN1 puneti si autostrada Bucuresti-Ploiesti. O parte a traficului de pe DN1 se va muta pe acolo din vara.

Icx Nc X
01 mar 18:12
+0
VOTURI
-0

Ba nene ,astia care stam in Chitila ,BUCURESTII Noi,Damaroia ne-am saturat de zgomotul produs de avioanele carausilor pe bani putini !Nu mai aberatii in articol !Unde 6500 pe zi ???Si daca erau atitia impartit la 24 de ore nu sunt multi ! Ce cauta un aeroport in oras?Nu mai este demult in afara orasului .In caz de accident la decolare sau aterizare unde credeti ca se prabuseste ?Atita timp cit industria poluatoare si zgomotul excesiv este interzis in oras ,afara cu ei.Sa faca parc acolo ,gradina zoo ,padure ,strand.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h