Vânzări mai mari pentru lanţurile de hipermarketuri, în 2012. Cine a fost câştigătorul anului



În 2012, marile lanţuri de hipermarketuri au înregistrat vânzări cu până la 25% mai mari faţă de 2011.

Vanzari mai mari pentru lanturile de hipermarketuri, in 2012. Cine a fost castigatorul anului
Vânzări mai mari pentru lanţurile de hipermarketuri, în 2012. Cine a fost câştigătorul anului
Foto: Grup RC

Anul trecut a fost unul foarte bun pentru cele mai multe reţele de retail din România. Conform rezultatelor financiare raportate pentru 2012, marile companii de profil au avut încasări de până la 25% mai mari comparativ cu anul anterior, conform cifrelor furnizate pentru Economica.net de către Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC).

Marele câştigător al anului trecut a fost Auchan, ale cărui afaceri au crescut cu 25%, de la 1,57 de miliarde de lei la 1.97 miliarde de lei. Retailerul francez a achiziţionat la finele anul trecut 20 de magazine Real de la Metro Group şi a reuşit totodată să devină profitabil, pentru prima dată de la intrearea în România, în urmă cu aproximativ 8 ani. Cele 11 magazine pe care le deţine în prezent, exceptând unităţile Real care nu au fost încă integrate, au adus un profit net în valoare de aproximativ 3,3 milioane de lei, faţă de o pierdere netă de 9,6 milioane de lei, raportată cu un an în urmă.

Creşterea accelerată a numărului de magazine, s-a remarcat şi în cifra de afaceri a polonezilor de la Enterprise Investors (EI), proprietarii magazinelor Profi. Afacerile acestora au crescut anul trecut cu 23,7%, până la 1,15 miliarde de lei net.

Billa România, care operează în prezent 68 de unităţi în toată ţara, a avut a treia cea mai mare creştere a cifrei de afaceri în 2012 faţă de 2011: 12,3%. Anul trecut, Billa România a raportat o cifră de afaceri netă de 1,26 miliarde de lei şi un profit net de 3,65 de milioane de lei.

Rewe România, care operează magazinele Penny Market şi XXL Mega Discount, şi-a sacrificat anul trecut profitul pentru vânzări mai mari. Retailerul a raportat o majorare de 10% a cifrei de afaceri, până la 1,92 miliarde de lei, dar a înregistrat pierderi brute de 4,4 milioane de lei.

Şi gigantul francez Carrefour a înregistrat anul trecut o creştere a vânzărilor mai mare comparabil cu 2011. Conform datelor aferente anului trecut, Carrefour a avut afaceri de 4,28 de miliarde de lei, în creştere cu 6,37% faţă de 2011.

Singurul retailer care a vândut mai puţin în 2012 decât cu un an în urmă este Real. Cele 24 de hypermarketuri Real au generat, anul trecut, afaceri de 2,89 de miliarde de lei, cu 3,6% mai mici faţă de anul anterior.

Etichete: Auchan, Carrefour, hipermarket, Profi, Real, retail, vânzări hipermarketuri

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE