Vânzătorii care condiţionează reparaţia sau schimbarea unui produs de ambalajul iniţial, AMENDAȚI



Noi măsuri pentru protecția consumatorilor. Vânzătorii de electronice şi electrocasnice vor fi amendaţi dacă refuză să repare produsele pe motiv că nu mai au ambalajul original. Era o practică la care apelau unii comercianţi. O lege intrată deja în vigoare spune că doar produsul este important, nu şi ambalajul. Iar legea se va aplica şi produselor returnate, nu doar celor ajunse în service.

Vanzatorii care conditioneaza reparatia sau schimbarea unui produs de ambalajul initial, AMENDAȚI
Vânzătorii care condiţionează reparaţia sau schimbarea unui produs de ambalajul iniţial, AMENDAȚI

Magazinele nu mai au voie să oblige clienţii să trimită produsele în service sau să le returneze în cutiile originale, potrivit unei legi care a intrat deja în vigoare. Vor trebui păstrate doar certificatele de garanţie şi facturile, pe care trebuie să fie citite ușor datele de identificare ale vânzătorului. Astfel, un telefon cumpărat într-o cutie lucioasă va putea fi dus înapoi la magazin doar într-o pungă, potrivit Digi24.ro.

Comercianţii spun de asemenea că obligativitatea de a păstra ambalajele era absurdă.

„Cred că este o prostie să fii obligat să îţi păstrezi ambalajul pentru service. Cred că oamenii ar trebui să îşi mai ia o casă separat doar pentru ambalaje. Este un lucru foarte bun!”, spune Iulian Stanciu, director general al unui magazin online.

Dacă vânzătorul condiţionează reparaţia sau schimbarea unui produs de ambalajul iniţial poate fi reclamat la Protecţia Consumatorilor, iar amenzile ajung la 25.000 de lei.

Etichete: amendă, consumatori, reparație, returnare, service

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE