Varianta finală a MasterPlanului General de Transport din România: 645 km de autostrăzi în plus



Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat, marți, membrilor Comisiilor parlamentare de transport din Camera Deputaților și Senat draftul final al MasterPlanului General de Transport (MPGT). După dezbaterea publică a fost propusă construcția unor sectoare de autostradă, care în forma inițială a MPGT erau propuse la nivel de Drum Expres. După dezbaterea publică au fost propuşi 1.301 km autostradă, cu un plus de 645 de km față de versiunea inițială a MPGT. De asemenea, s-au inclus pe lista de intervenții aeroportul București Băneasa, proiectul de autostrada inelul doi (de centură) al Bucureștiului şi legătura rutieră la nivel de drum expres între autostrada A3 și aeroportul Henri Coandă. Valoarea totală a investițiilor pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii de transport din România propusă prin MPGT depăşeşte 48 de miliarde de euro.

"Am prezentat în faţa celor două comisii Master Planul în forma semifinală, variantă la care dânşii au avut unele observaţii şi corecturi pertinente, care pot fi făcute fără să modifice fundamental ceva", a precizat Ioan Rus.

După dezbaterea publică au fost propuşi 1.301 km de autostradă, cu un plus de 645 km faţă de versiunea iniţială a Master Planului, 1.878 km de drum expres, 3.147 km de drum Trans Regio şi Euro Trans şi 67 de variante de ocolire de sine stătătoare sau parte a proiectelor de autostradă sau drumuri expres, la care se adaugă centura Bucureştiului la profil de autostradă. Investiţia în sectorul rutier se ridică la 26,48 miliarde euro, din care peste jumătate investiţie în autostrăzi.

„Cert este că în final concluzia celor două comisii a fost aceea de a susţine Master Planul şi demersul pe care îl face Guvernul în acest moment. A fost un vot în unanimitate pentru un acord, pentru ca guvernul să poată face mai departe demersurile necesare pentru ca Master Planul să devină operaţional cât mai repede", a declarat în încheiere Mihai Viorel Fifor, preşedintele Comisiei pentru Transporturi şi Energie din Senat.

Ministrul Transporturilor a afirmat că Master Planul va fi prezentat atât în Guvern, cât și Comisiei Europene.

VEZI AICI: MasterPlanul General de Transport în forma finală

Sectorul rutier

După dezbaterea publică a fost propusă construcția unor sectoare de autostradă, care în forma inițială a Master Planului General de Transport erau propuse la nivel de Drum Expres. Astfel vor fi construite la profil de autostradă legăturile:
• Sibiu-Pitești
• Bacău – Pașcani
• Tg. Neamț – Iași – Ungheni
• Legătura Tg. Mureș – Tg. Neamț (propusă la standardul de autostradă fazată)

De asemenea a fost propusă și o centură la profil de autostradă pentru Municipiul București care să conecteze toate arterele rutiere rapide ce converg spre capitală. Au fost propuse mai multe sectoare de Drumuri Expres care iniţial făceau parte din rețeaua Drumurilor Trans Regio, spre exemplu:
• Dej – Beclean – Bistrița
• Nod Livada – Satu Mare –Petea
• Alexandria – Caracal – Craiova (Drum Expres fazat)

După dezbaterea publică au fost propuşi 1.301 km autostradă (cu un plus de 645 de km față de versiunea inițială a MPGT), 1.878 km de Drum Expres, 3.147 km de Drum Trans Regio şi Euro Trans și 67 de Variante de Ocolire (de sine stătătoare sau parte din proiectele de autostradă sau drumuri expres) la care se adaugă Centura Bucureștiului la profil de autostradă.

Investiția în sectorul rutier se ridică la 26,480 miliarde de euro, din care peste jumătate investiție în autostrazi.

Click pe imagine pentru rezoluţie maximă

VEZI AICI: Modificările survenite la Master Planul General de Transport în urma dezbaterilor publice din luna octombrie 2014.

Sectorul feroviar

În urma dezbaterilor publice au fost propuse investiții pentru reabilitarea coridoarelor feroviare (3.219 km) dar și investiții pentru reabilitarea unor căi ferate cu potențial economic (1.131 km – Linia Industriei Auto, Linia Cerealelor, Linia Cărbunelui).
De asemenea au fost propuse pentru electrificare toate sectoarele de cale ferată care aparțin rețelei TEN-T Core, în total 425 de km. S-a propus și implementarea unor sectoare de cale ferată cu viteză sporită care să conecteze principalele centre urbane din România, peste 1000 de km. În ultima variantă a Master Planului General de Transport, se recomandă achiziționarea a 90 de bucăți de material rulant (locomotive, rame electrice şi rame diesel).
Investițiile totale pentru sectorul feroviar se ridică la aproape 19 miliarde de euro.

Click pe imagine pentru rezoluţie maximă

Sectorul naval

Pentru sectorul naval au fost propuși 752 de km de căi navigabile și modernizarea infrastructurii portuare pentru 12 porturi.

Investițiile totale în sectorul naval depăşesc 2 miliarde de euro.

Click pe imagine pentru rezoluţie maximă

Sectorul aerian și multimodal

În urma dezbaterilor publice au fost revizuite ariile de captare pentru toate aeroporturile propuse pentru investiții. Astfel se recomandă investiții în infrastructura aeroportuară pentru 14 aeroporturi în valoare de 588 milioane de euro.
În ultima variantă a Master Planului General de Transport, se propun investiții pentru 12 terminale multimodale poziționate strategic pe teritoriul țării în strânsă legătură cu rețeaua de transport, dar și cu polii economici de creștere.
Suma revizuită pentru sectorul multimodal este de 142 de milioane de euro.

Click pe imagine pentru rezoluţie maximă

În concluzie, valoarea totală a investițiilor pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii de transport din România propusă prin Master Planul General de Transport este de peste 48 de miliarde de euro.

Etichete: autostradă, autostrada romania, autostrazi, autostrazi romania, masterplan transporturi, Masterplanul General de Transport, Masterplanul General de Transport al României, ministerul transporturilor

0/1 COMENTARII
gabi
11 Feb 08:09
+0
VOTURI
-0
Daca se realizeaza macar jumate din acesti km, eu unul donez bani la govern ca sa-si creasca salariile . CE dracu vorbim aici ? ponta de 3 ani nu a facut absolut nimic, ne-a aburit cu comarnic-brasov de nu stiu cand- a si promis atunci ca daca pana in 2016 nu e gata nu mai candideaza la nimic si acum vin si ne aburesc cu 1300 km autostrada ? Paio sa zica ca ei au propus asta, o sa iasa de la guvernare ''in glorie'' iar apoi vin altii si or sa zica ca km astia nu sunt realisti si mai stau si ei 3 ani sa gandeasca un ditamai master planul si uite asa in 2030 ne trezim cu 230 km autostrada in plus . idiotii astia din politica chiar cred ca mai pot sa abureasca lumea cu desene colorate si fel de fel fe grohaieli la TV . Poate ii mai aburesc pe pensionari dar in rest ne-am saturat de vorbe . sa vedeti cat dureaza pana fac studii de fezabilitate, studii facute de pe timpul lui Ceausescu, sa vedeti cat dureaza licitatiile + contestatiile si sa vedeti dupa ce se castiga o licitatie caty dureaza procesul de atribuire si ssemnare a contractului .

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE