Varvara şi Maria, cele două super-cârtiţe care sapă metroul de Drumul Taberei



Aşa cum este obiceiul în lumea întreagă, maşinile de săpat tunele au primit nume. Metrorex a optat pentru nume de sfinte, pentru ca operaţiunile să  se desfăşoare fără incidente neplăcute. Cele două nume alese sunt Varvara şi Maria, conform click.ro.

Două utilaje de tipul Tunnel Boring Machine vor săpa în paralel, de la Academia Militară către Drumul Taberei, pe o distanţă de 3.900 de metri, conform companiei Herrenknecht, producătoare a maşinilor de forat. Costurile pentru forările efectuate sunt de 267 de milioane de euro, conform tunnellingjournal.com. O a treia maşină ar trebui să facă legătura în subteran cu tronsonul al doilea, Eroilor-Pantelimon.

Tunnel Boring Machine are un cap rotativ de forare de mărimea tunelului ce se construieşte, cu dinţi foarte puternici, iar pământul forat este trimis către spatele aparatului. Lungimea aparatului este de 70 de metri, iar diametrul frezei este de 6,5 metri, cu 58 de dinţi pentru forat. Maşina cântăreşte 960 de tone şi înaintează cu o viteză de 15-30 metri pe zi.

Maşinile de forare care vor lucra la M5 au fost aduse de la Istanbul cu vaporul până la Constanţa, iar de acolo cu utilaje de mare tonaj la Bucureşti. Maşinile au fost folosite la forarea pe sub Bosfor, dar capetele de foraj folosite la Bucureşti vor fi noi.
Cum funcţionează maşinile:

Etichete: Drumul Taberei, m5, magistrală, metrou, promo, realitatea, tunel

0/0 COMENTARII
Albert Augustin Miulescu
22 mai 18:25
+0
VOTURI
-0

lol

arhimania
22 mai 00:04
+0
VOTURI
-0

Foarte interesanta tehnologia!

Tudor
21 mai 17:40
+0
VOTURI
-0

Chiar ma gandeam ca o sa aduca de astea. Doar nu vor sapa la tarnacop si harlet.

gigi
22 mai 10:53
+0
VOTURI
-0

De ce? Tot ce avem tunel de pe vremea lui Ceausescu este sapat la tarnacop si harlet. Si se faceau peste 4km pe an, mai mult decat se fac acum cu aceste masinari...:)))

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE