VEHICULELE RATB, insuficiente pe străzile din Capitală. Câte sunt STRICATE şi ce grad de uzură au



Angajaţii RATB susţin că numărul mijloacelor  de transport în comun care circulă pe străzile oraşului este insuficient, sute de autobuze fiind stricate şi lăsate în depou, din cauza lipsei banilor. Conducerea Regiei confirmă că, în privinţa parcului de vehicule, problemele sunt generate de gradul avansat de uzură şi precizează că sute de autobuze, tramvaie şi troleibuze sunt în momentul de faţă nefuncţionale, aflându.se în reparaţii.

VEHICULELE RATB, insuficiente pe strazile din Capitala. Cate sunt STRICATE si ce grad de uzura au
VEHICULELE RATB, insuficiente pe străzile din Capitală. Câte sunt STRICATE şi ce grad de uzură au

Angajaţi ai RATB au protestat, vineri, în faţa Autobazei Militari. Oamenii şi-au exprimat nemulţumirea faţă de condiţiile de muncă, salariile primite şi dotările tehnice. Protestatarii au susţinut că printre cele mai mari probleme pe care le are Regia se numără lipsa pieselor necesare reparaţiilor maşinilor şi numărul insuficient de mijloace de transport în comun care circulă pe străzile oraşului. Sute de autobuze sunt stricate şi pentru că nu sunt bani necesari reparaţiilor acestea sunt lăsate în depou săptămâni întregi, susţin sindicaliştii RATB.

Conducerea RATB a făcut mai multe precizări, într-un comunicat de presă, despre parcul circulant de vehicule al Regiei redus din cauza uzurii.

"Conducerea RATB este deschisă la dialog, cunoscând majoritatea problemelor ridicate şi făcând permanent eforturi pentru rezolvarea lor. Pentru conducerea executivă, siguranţa circulaţiei reprezintă principalul obiectiv, astfel că, în prezent, toate mijloacele de transport în comun din trasee corespund din acest punct de vedere. Referitor la problemele legate de condiţiile de muncă şi de necesarul de piese de schimb, acestea sunt o prioritate pentru RATB. Pentru piesele de schimb sunt deja demarate proceduri în vederea asigurării necesarului posibil cu alocările financiare actuale", se arată în comunicat. 

În ceea ce priveşte parcul de vehicule,  RATB spune că problemele sunt generate de gradul avansat de uzură al tramvaielor, troleibuze lor şi autobuzelor.

"RATB utilizează în prezent un parc circulant efectiv de 690 de autobuze, adică 69% din totalul celor 1.000 disponibile. Din acest total, parcul imobilizat ajunge la 214 autobuze, cu defecte tehnice sau tamponări (urmări ale accidentelor de circulaţie) aflate în diverse stadii de reparaţie. Restul autobuzelor sunt în perioada de reparaţii curente, în urma reviziilor tehnice.

Din parcul existent, 500 de autobuze sunt încadrate în norma de poluare Euro 3 şi au grad de uzură de 10 ani (400 - marca Mercedes), respectiv 9 ani (100 - Mercedes), cu o medie de utlizare de 450.644 km. Alte 500 de autobuze au norma de poluare Euro 4, cu grade de uzură de 9 ani (20 autobuze), 8 ani (330) şi 7 ani (150) şi cu o medie de utilizare de 371.151 km. Costurile de întreţinere pentru aceste autobuze au crescut foarte mult, având în vedere că acestea au ieşit din perioada de garanţie.

În privinţa tramvaielor, parcul circulant efectiv este de 256 din totalul de 475 de tramvaie (54%), în timp ce numărul celor nefuncţionale este de 219. Din numărul total de tramvaie, 297 au gradul de uzură de peste 100%, 82 au un grad de uzură între 75-100%, 54 - un grad de uzură între 50-75%, 32 între 25-50% şi numai 10 tramvaie sunt aproape noi, (cu un grad de uzură între 0 şi 25%).

Şi tramvaiele au un program periodic de verificări, revizii şi controale, la 1.250 km, 3.000/ 5.000 km, 12.000/ 20.000km şi 60.000 km, ocazie cu care sunt scoase din trasee.

Parcul circulant efectiv al troleibuzelor este de 172, din totalul de 297 (aproximativ 59%), numărul vehiculelor nefuncţionale ridicându-se la 125. Din total, 265 de troleibuze au un grad de uzură de peste 100%, adică peste 89%, celelalte 32 de troleibuze având un grad de uzură între 75-100%.

Situaţia actuală a parcului de vehicule se datorează ultimilor trei ani de criză economico-financiară care au afectat bugetul RATB şi au îngreunat menţinerea în exploatare a vehiculelor. Conducerea Regiei face eforturi ca în acest an să readucă
parcul circulant la un nivel normal, conform cererii, în funcţie de alocările financiare municipale", precizează RATB. 

RATB reaminteşte că, începând cu 15 februarie 2016,a pus în practică un plan de măsuri care are ca scop eficientizarea serviciilor oferite şi reducerea numărului călătorilor frauduloşi. RATB reînnoieşte apelul adresat călătorilor deţinători de abonamente să valideze toate călătoriile efectuate, în scopul îmbunătăţirii programului de circulaţie pe fiecare linie, pe baza datelor obţinute prin sistemul automat de taxare.

Etichete: autobuze nefunctionale, autobuze RATB, RATB, tramvaie RATB

0/1 COMENTARII
Traian
27 Feb 22:01
+0
VOTURI
-0
VINA O POARTA TOTI FACTORII DE RASPUNDERE CARE AU LASAT DE IZBELISTE TARA,PE MANA TICALOSILOR,CARE NU INTELEG CA RAUL FACUT TARII SE VA REPERCUTA ASUPRA TUTUROR SI UMASILOR,URMASILOR NOSTRI.DE ZECI DE NAI TRANSPORTUL IN COMUN,URBAN SI INTERURBAN,FEROVIAR SAU AERIAN,SUNT SUB INFLUENTA MENTALITATII DEPLORABILE CARE NE CARACTERIZEAZA. SA LUAM EXEMPLU DE LA GERMANI,POLONEZI,REPUBLICA SUD AFRICANA,ETC.,CARE REUSEC SA FACA TRANSPORTUL PUBLIC CVILIZAT,FARA ATATEA ,,MOTIVE''.CALATORUL ESTE DE VINA CA NU ARE BANI SA CIRCULE CU MASINA BENGOASA,SA NU MAI STEA MINUTE IN SIR DUPA UN AUTOBUZ,CA NU ARE UN SALARIU DECENT,CA CIRCULA CA SARDELELE,CA NU REACTIONEAZA LA FIECARE NECAZ APARUT IN TRAFIC,ETC.NIMENI NU PUNE PROBLEMA DE UNDE AU ATATIA MASINI,BLOCAND TOT MAI MULT TRAFICUL,NUARUL ACCIDENTELOR CRESCAND TOT MAI MULT,TIMPUL IN TRAFIC SE PIERDE TOT MAI MULT,SEMAFOARELE SUNT IN HAOS TOTAL,STAREA DRUMURILOR LA FEL.CAND FACETI ,,SOCIETATEA DE TRANSPORT BUCURESTI'',CARE SA INCLUDA RATB-UL SI METROREX-UL,ASTFEL CA PRETUL ABONAMENTULUI SA FIE UNIC SI MAI AVANTAJOS,PRIN SCADEREA SALARIILOR SI FUNCTIILOR MARI,PRIN OPTIMIZAREA SI SINCRONIZAREA TRANSPORULUI DE SUPRAFATA CU CEL SUBTERAN,ASTFEL CA FLUXUL DE CALATORI SA FIE UNIFORM SI NU IN SALTURI?FABRICA ,,AUTOBUZUL'' DE CE ATI PUS-OPE BUTUCI? AUTOBUZELE ELECTICE CAND VOR FI PUSE IN CIRCULATIE?POLUAREA A AJUNS LA EXTREM.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE