Zona Piața Matache va fi revitalizată. Parcare subterană, spații verzi și iluminat arhitectural



După ce a demolat Hala Matache pentru a face loc Diametralei Buzești-Berzei-Uranus, Primăria Capitalei a demarat acum și proiectul de revitalizare a zonei în cauză. Municipalitatea caută consultanți pentru formularea temei ce va sta la baza viitorului concurs de soluții pentru amenajarea zonei Piața Matache. Arhitecții și urbaniștii vor fi invitați anul viitor să propună soluții pentru revitalizarea zonei din centrul Capitalei. 

Piata Matache
Piața Matache

Hala Matache va fi reasamblată la o distanță de 40 de metri față de vechiul amplasament, iar în zonă vor fi amenajate o parcare subterană, spații verzi, dar și zone pietonale. Proiectul de revitalizare al municipalității are drept scop "crearea de amenajări în spațiul public care să favorizeze, în același timp, funcțiunea principală de piață agroalimentară, circulația pietonală și contactul comunitar", protrivit caietului de sarcini. 

"Hala Matache va fi reconstruită, dar în varianta originală, cum a fost construită inițial,  nu așa cum arăta înainte de a fi luată din Piața Matache. În plus, întreaga zonă Piața Matache va fi curățată și amenajată", a precizat pentru B365.ro, arhitectul-șef al capitalei, Gheorghe Pătrașcu. 

"Zona publică, în urma revitalizării, va avea în vedere atât condițiile de reamplasare a Halei Matache, cât și a spațiilor cu funcțiune de piață agro-alimentară, transformându-se astfel într-un model de piață urbană multifuncțională, care să răspundă nevoilor diferitelor categorii sociale, prin diversitatea serviciilor oferite", se mai precizează în document. 

Tema concursul de soluții pentru "revitalizarea urbană a zonei Piața Matache - refuncționalizarea zonei, amenajarea spațiului public și stabilirea condițiilor de reamplasare și reconstrucție a Halei Matache" va trebui să țină seama de o serie de aspecte:

- integrarea și armonizarea noilor amenajări cu construcțiile existente și caracterul zonei

- reorganizarea mobilierului și a dotărilor urbane

- rezolvarea acceselor, a circulației carosabile și pietonale, inclusiv prevederea spațiilor de parcare

- încurajarea circulației pietonale

- iluminat public și iluminat arhitectural

- amenajare spații verzi

- amenajare parcaj subteran. 

Primul pas pentru refacerea zonei din centrul Capitalei a fost deja făcut. Primăria Capitalei a demarat licitația pentru servicii de consultanta pentru elaborarea temei de concurs. Municipalitatea este dispusă să plătească pentru aceste servicii 44.000 euro. Bugetul alocat pentru organizarea concursului de soluții, programat pentru anul viitor este de 5.000.000 lei (1,12 milioane euro).

Și ONG-urile au realizat un amplu proiect de restaurare a zonei Buzești-Berzei-Uranus, ce curpinde inclusiv zona Piața Matache. În 2012, un grup de arhitecți voluntari a realizat o soluție alternativă la reamenajarea zonei. Arhitecții propuneau prin acest proiect reabilitarea Halei Matache și conservarea țesutului istoric al zonei (detalii aici). Proiectul a fost însă ignorat de municipalitate. 

Etichete: concurs de soluții, Hala Matache, piaţă, Piaţa Matache, realitatea

0/22 COMENTARII
Paula
11 oct 07:43
+0
VOTURI
-0
Vad ca si altii au ridicat aceeasi problema: bine, se face un concurs de amenajare a zonei. Dar daca se va ajunge la situatia de la Universitate, ce folos?
Se baga bani intr-un concurs de proiecte, se alege castigatorul, iar la final va iesi "cum trebuie"...
N-ar trebui sa luam pe unul sa dea cu subsemnatul daca nu se va respecta proiectul initial? Parca vad ca din proiect ar trebui sa se construiasca o zona verde, dar la final, pe teren, va iesi o mare parcare.
A###
06 oct 12:35
+0
VOTURI
-0
@Fox la articolul unde ai facut afirmatia lipsita de minima logica ai mai postat si alt comentariu. De ce nu te-ai dezis de comentriul respectiv in al doilea comentariu? Acum o dai la intors ca au comentat altii pentru tine. Apropo tu nu esti "individ obscur"? Reiau articolul sa citeasca toata lumea:

http://www.b365.ro/aproape-1000-de-oameni-protesteaza-fa-a-de-proiectul-ro-ia-montana-circula-ia-blocata_194150.html
Fox
06 oct 10:39
+0
VOTURI
-0
[...] A ajuns cunoscut datorita functiei de la Spitalul Universitar si a faptului ca a fost primul spital mare pus pe picioare! Ce nu se stie, sau se uita, este ca acele "calitati administrative" nu i se datoreaza lui ci guvernului PSD la acel moment care a pompat fonduri in Spitalul Universitar pentru a forma un candidat popular cu potential ce sa poata prelua administratia Bucurestiului din mana Dreptei politice.
Nu este o "hiena politica". Or pe un astfel de post trebuie sa sti sa te faci frate si cu dracu' pentru a trece unele punti, ca asa e in politica.
Fox
06 oct 10:38
+0
VOTURI
-0
@Adela si Sorin: E o gura de aer curat intr-un oras cu aer imbacsit in idei retrograde sa vezi ca mai exista si oameni care gandesc un pic mai vizionar. Nu am renuntat si nici nu am sa renunt sa imi sustin dreptul la viata intr-un oras care ingrozitor de incet, totusi progreseaza. Si da aveti dreptate! Majoritatea decide, orasul - in orice stadiu de dezvoltare s-ar gasi- este caracterizat de oamenii care il populeaza si pe cale de consecinta, de oamenii care il conduc. Exista oameni care nu pot gandi echidistant, si nu pot sa faca diferenta intre afinitatile lor politice si ceea ce este corect. Important este ca societatea, inclusiv noi, sa spunem liber ce avem de spus cu argumentele de rigoare. Cei care doar sunt contra de dragul de a fi contra, pentru ca asa isi demonstreaza ei lor ca au o personalitate "puternica" se vor pierde in propria lipsa de coerenta in gandire. Sau ii vom educa incet - incet, prin puterea exemplului. Mai tineti minte cand in Bucuresti nu exista nicio regula de circulatie? Cand toti isi luasera masini si vroiau sa fie primii oriunde trebuiau sa ajunga? Si incet-incet au mai iesit pe afara, au mai vazut la un prieten, au inceput sa se civilizeze. Acum poti sa ieis de pe o straduta fara prioritate, poti sa te incadrezi pe o banda daca semnalizezi, chiar in anumite situatii ti se face loc si cand poate nu e obligat sa o faca. Nu vorbim de exceptii. Asta inseamna ca taranii de care intrebai Adela, au o sansa! Eu sunt optimist.

P.S.
Comentariul, pe care il citeaza individul obscur, este scris de un infantil care exasperat ca nu plec acasa cu ideile lui s-a pucat sa comenteze cu id-ul "fox" tot ce i se nazarea. :)) Ce sa ii ceri? Parerea mea despre Oprescu este clara si asa a fost inca inainte sa devina el Primar! Vorbeste mult, face putin, are intentii bune dar resurse extrem de firave (si nu ma refer doar la cele financiare). A ajuns cunoscut datorita functiei de la Spitalul Universitar si a faptului ca a fost primul spital mar
Alex
05 oct 23:52
+0
VOTURI
-0
Aşa meritaţi să vi se vorbească. M-am săturat de îmbuibaţi ca voi şi m-am coborât la nivelul vostru. Staţi domol că argumentele mele sunt apreciate şi premiate de personalităţi în domeniu. Dar, deh, frustrarea e mare. Aveţi şi alte obsesii sau e treaba cu ştatele de plată? Am irosit deja prea mult timp. V-am oferit argumente dar vă prefaceţi că nu le vedeţei, chiar nu le vedeţi sau pur şi simplu vă depăşesc. Rămâneţi cu magherniţele în cap!
Sorin
05 oct 21:55
+0
VOTURI
-0
Fox, noi doi gandim la fel. Amandoi l-am spanzura pe Nicusor Dan, daca am putea. Te rog sa nu mai intri in polemica cu acesti tarani. Nu e obligatia noastra sa-i educam, nu vom reusi. Vezi si tu ca orasul asta e plin de neaveniti care-si dau cu parerea cand vine vorba de urbanism. In conditiile astea, cum crezi tu ca Bucurestiul are vreo sansa sa se dezvolte.
Adela
05 oct 21:26
+0
VOTURI
-0
@A### - e adevarat, am omis o litera, dar si tu ai pus un "l" in plus la "comentariul"......sper ca poti sa discerni intre "adevaratele" greseli si omisiuni sau litere inversate datorita grabei. Sau, daca nu poti, incearca sa nu mai gresesti tu insuti......
Fox are pareri pertinente despre urbanism, desi multi il urasc. Sorin, deasemenea, insa are "pacatul" ca-si jigneste contestatarii. Un lucru e cert: multi confunda vechimea cu valoarea, cand vine vorba de arhitectura. Pana la urma, insa orasul trebuie modelat dupa gustul majoritatii, al celor care traiesc in el. Daca "se cer" protejate case darapanate, daca cei mai multi doresc conservarea aerului saracacios al orasului, atunci, draga Fox si Florin, trebuie sa va conformati si sa va resemnati. Un sat ca Bucurestiul poate fi transformat in oras daca exista viziune, inteligenta si bani. Ce facem insa cu taranii ???
vlad
05 oct 20:33
+0
VOTURI
-0
Mda, este penibil ca se face concursul asta dupa ce s-a demolat si nu inainte!!! Da, multi il critica pe Nicusor Dan, dar nu el facuse alternativa la demolarea lui Oprescu, venise chiar de la Ordinul Arhitectilor. Asta e... s-a daramat, acum inca 5 ani tot nu o sa se faca nimic acolo. Doar credulii pot sa asculte ce spune Oprescu. Uitati-va ca de un an lucreaza la trotuarele dintre Romana si Unirea si tot nu au terminat. Singurul loc unde chiar s-a facut un concurs serios de proiecte a fost la Universitate.... si si-au batut joc de piata aia si in plus si-au batut joc si de proiectul castigator.
A###
05 oct 19:38
+0
VOTURI
-0
@Adela nu ai inteles. Nu era vorba de "Rosi Montana" cum ii spui tu, ci de felul cum functioneaza mintea unei persoane asa zis rationale. Reiau punctul culminant al comentariului:
"Eu nu stiu nimic despre Rosia Montana, dar sunt de acord cu proiectul. Trebuie sa traim clipa."
@Sorin argumentele tale sunt jignirile si nimic mai mult. Ai reusit un comentariul plin de mitocanie... sub anonimat omul isi da arama pe fata. Reiau cateva porcarii scrise de tine: “taranilor”, “tot prosti ramaneti, “cretinilor”, “e un termen mai dulce decat "prost" sau "idiot"”, “mintea voastra bolnava”. Zici ca s-a varsat vidanja!
Adela
05 oct 17:51
+0
VOTURI
-0
Nu cred ca Fox a gresit cand a comentat articolul cu Rosi Montana. A scris doar ca sa-i enerveze pe cei care se opun proiectului. Si vad ca a reusit. Fox nu e cu Oprescu, daca cititi din comentariile lui vechi, va puteti da usor seama de acest lucru. Potae ca acel comentariu nici nu a fost scris de Fox.
Atribuirea ideii ca cladirile vechi sunt maghernite unui singur comentator care scrie sub diferite nume, e total gresita. O maghernita, conform definitiei in DEX e o cladire mica in esenta, aflata intr-o stare deplorabila. Maghernita nu are nimic de-a face cu vechimea, poate fi adusa la stadiul de cocioaba si o cladire construita recent. Pentru ca o cladire veche sa fie considerata "valoroasa" se iau in seama arhitectura acesteia, precum si contextul zonei in care se afla. Se mai tine apoi seama si de personalitati care au locuit-o sau de evenimente semnificative care au avut loc acolo. Aproape niciuna din aceste case din zona Matache nu se califica drept "valoroase" din aceste puncte de vedere. Casele din zona Matache, chiar renovate, nu vor putea fi regasite in niciun oras european sau american in zone centrale, de-a lungul bulevardelor.
Sorin
05 oct 17:04
+0
VOTURI
-0
@A### - nu imi scimb numele, dar chiar daca as face-o, asta nu mi-ar scadea valoarea argumentelor. Pe cand voi, taranilor, indiferent de pseudonimele voastre, tot prosti ramaneti. Maghernitele ramen maghernite, indiferent de ce zic eu sau Fox. S-ar putea ca eu si Fox sa avem idei fixe, iar voi sa fiti inteligenti ( e doar o ipoteza, boilor !) , imsa maghernitele raman maghernite. E un cuvint in limba romana, cretinilor, la fel ca " bordeie" sau "cocioabe" ce creI ca definesc aceste cuvinte ? Crezi ca se refera la zgarie-norii din New York sau la cladirile din Paris ? V-am facut "tarani" pentru ca astfel de apelativ implica "doar o lipsa de cunoastere", si e un termen mai dulce decat "prost" sau "idiot". Nici eu si nici Fox nu dorim demolarea unor cladiri de valoare, insa noi doi putem face diferenta dintre acestea si asa zisele maghernite. In mintea voastra bolnava, e suficient ca ceva sa fie vechi ca sa fie automat valoros. Asta arata o ingustime a mintii. Nu am spus ca eu sau Fox detinem adevarul absolut, dar suntem la ani lumina de voi.
A###
05 oct 16:25
+0
VOTURI
-0
Nu va mai puneti mintea cu Fox. El e cazut in cap dupa Oprescu si toate comentariile sunt facute in consecinta.
Un exemplu despre cum functioneaza mintea acestui individ este comentariul:
"Prietene, daca nu vreti progres, stati in casele voastre. Eu nu stiu nimic despre Rosia Montana, dar sunt de acord cu proiectul. Trebuie sa traim clipa.
Si cred ca mitingul asta a fost organizat de OAR si de ONG, ca sa se opuna lui Oprescu, singurul primar adevarat. Oprescu ar trebui sa ajunga presedinte!
Voi, restul, niste gusteri! Doar eu am dreptate!"

http://www.b365.ro/aproape-1000-de-oameni-protesteaza-fata-de-proiectul-rosia-montana-circulatia-blocata_194150.html

Apoi mai exista un comentator care isi tot schimba numele, acum isi zice Sorin care poate fi recunoscut dupa ideile putine si fixe: tot ce e vechi e maghernita, cine nu e de acord cu el e lipsit de inteligenta si e taran si trebuie sa se duca la tara!
Concursul de fata e o gluma. Vedeti ce s-a intamplat la Universitate: una s-a propus in proiect si alta a iesit. Se mai toaca niste bani! In plus un concurs pentru zona ar fi trebui sa inceapa cu PUZ-urile care deja au fost aprobate... deci e cacealma din start.
Doru
05 oct 16:10
+0
VOTURI
-0
@alex, marimea nu are de-a face cu valoarea, in cazul unei cladir, e adevarat. Coioabele de la Matache nu erau fara valoare ptentr ca erau mici, ci pentru ca erau simple case facute dupa urche de proprietarii lor, case la care nu aveai ce admira. Singura lor "calitate" era aceea de a te proteja de ploaie. Exeplul tau cu Gloden Lane din Praga e prost pt. ca e scos din context. Casutele mici renovate de pe Golden Lane se afla in incinta Castelului din Praga si se integreaza perfect in caracterul medieval al zonei. Asemenea cladiri au fost de ordinul sutelor in Praga pe strazi pricipale si bulevarde pe la 1800, dar au fost demolate pt. ca nu reprezentau nimic. Ai grija cu exemplele, mai calatoreste, mai studiaza, apoi scrie pe site. Prioritar pt. tine ar fi sa incerci sa-ti scoti limba din curul lui Nicusor Dan si sa cauti vreun medicament de ridicare a nivelului de inteligenta.
Fox
05 oct 14:39
+0
VOTURI
-0
@Alex: Stai usor sa nu iti crape o vena! Asta e problema oamenilor ca tine care nu stapanesc informatia si vorbesc sa se auda. In clipa in care vor sa sustina un punct de vedere, nu neaparat al lor, pentru ca de cele mai multe ori nu sunt capabili sa aiba, devin violenti si extremisti in comunicare. Calmeaza-te, vorbeste frumos si apoi poate cineva te va lua in seama. Ai liber, acum, du-te si te culca! Puterea argumentelor trebuie sa fie in valoarea cuvintelor exprimate nu in invectivele si aroganta exprimarii! Mai citeste si apoi revino! Du-te si ia-l in brate pe Nicusor si exprimati-va acreala despe viata care va inconjoara pe camp sau in strainatate. Ca Romania nu va merita ;) Si ia-l si pe Ionut ca e de aceeasi teapa!
dimache
05 oct 14:03
+0
VOTURI
-0
Nu trebuie să fii mare arhitect ca să vezi că Hala Matache era oribilă şi nu avea ce căuta pe un mare bulevard, aşa cum vor să facă din acest Uranus Nou. Poate era reprezentativă la Aşa Nu. De fapt, toată zona era lipsită de valoare arhitectonică sau istorică. Un amalgam fără sens de clădiri parazitare, o piaţă insalubră, aurolaci, gunoaie. Partea bună e că s-a dărâmat, în sfârşit, mizeria aia. Partea proastă e că nu se va face nimic în schimb, pentru că Oprescu nu poate să termine nici un proiect. La el, totul e pe hârtie.
Alex
05 oct 13:19
+0
VOTURI
-0
Totul e condiţionat însă de respect faţă de trecut. Eşti şi tu un cretin închipuit!
Alex
05 oct 13:19
+0
VOTURI
-0
Bou eşti tu vită! Eu ştiu foarte bine ce înseamnă clădire de valoare, arhitectură stil. Îţi pot da lecţii. Ai grijă că nu ştii cu cine vorbeşti. Nu sunt venit de la ţară manelistule şi nu am nimic cu modernismul, ci cu clădirile făcute după ureche şi cu modernismul fără stil. Eşti total pe lângă subiect. Au fost demolate case şi vile de patrimoniu şi sunt în continuare insalubre şi lăsate să cadă multe altele. Acele case nu au fost retardule construite de ţăran veniţi în Bucureşti, ci de comercianţi, acum 100 de ani. Au stil şi au istorie. Nu mă refer la spălătoriile auto construite de unii „modernişti” ca voi. O clădire are valoare şi dacă nu e maaaaare. Există în lume o grămadă de miniaturi de sute de mii şi milioane de ori mai valoroase decât „monumentalele” faraonilor frustraţi în legătură cu dimensiunea. Stai domol că îţi crapă şi singurul neuron pe care-l adăposteşte ţeasta aia pe care o porţi degeaba pe umeri. Te-ai dat de gol că eşti f slab documentat şi te pretinzi priceput când de fapt aberezi. bauhaus nu are legătură cu acele clădiri, zona a fost construită cu mult înainte de Bauhaus. În schimb, Bauhaus şi Le Corbusier sunt stilurile minimaliste care au dus la „arhitectura” de 2 bani de azi - câteva forme geometrice şi atât. oricine poate fi arhitect „modernist”. Inginerul de structură se ocupă de detlaliile necesare ca să nu se prăbuşească şi gata opera de artă de 2 bani. Cât despr ealte oraşe, incultule, am fost, am văzut. Îţi vând numai un pont: Praga Golden Lane. Vechimea da, aici ai nimerit-o, nu are legătură directă cu valoarea, dar valoarea unei clăduri este un compus: stil arhitectural, vechime, aparatenenţa la loc, la ansamblul zonei, evenimente deosebite petrecute acolo, personalităţi care au îmbibat pereţii cu aerul respirat de ele şi activitaăţi creative şi economice din prezent, din modernitate. Totul e condiţionat îns
Sorin
05 oct 12:50
+0
VOTURI
-0
Alex si Ionut, voi sunteti, ca multi altii, niste taranei care nu inteleg diferenta dintre cladirile de valoare si cele "de umplutura" . L-ati inteles gresit pe Fox, el nu pledeaza pentru cladiri neaparat moderne ( desi nu e nimic rau in asta ). El e capabil, spre deosebire de voi sa faca diferenta intre cladiri vechi de valoare ( vile, case cu arhitectura deosebita care se inscriu intr-un anumit curent, palate, etc). Maghernitele despre care vorbeste Fox erau (daca au fost demolate ) sau sunt intr-o stare deplorabila, dar nu aici e buba. Chiar daca ar fi fost intr-o stare buna, ele tot n-ar fi avut valoare arhitecturala, pentru ca erau / sunt niste case simple facute de niste tarani stabiliti la oras ( asa ca voi ! ) fara a consulta vreun arhitect. Nu oricine care construieste o casa e un arhitect, boilor ! Ca sa nu mai vorbim si despre faptul ca sunt si multi arhitecti slab pregatiti, sau cu gusturi indoielnice. Daca ar fi fost cladiri frumoase, dar in paragina, sigur ca ar fi trebuit renovate. Ele au fost (si inca sunt) niste case amarate care au reflectat posibiltatile si viziunea de atunci ale omului de rand. Erau / sunt mici, fara ornamentatii deosebite si nu pot fi incadrate nici macar in stilui arhitectural banal numit " bauhaus ". Asemenea cladiri, chiar in stare buna fiind, nu-si au locul in orase, ele pot exista doar in zone rurale ( cele din care veniti voi, gutzumanilor ! ). Daca incercati macar sa comparati casele astea saracacioase din Bucuresti cu cladirile vechi din Paris, Viena, etc, aveti o problema de perceptie. Incapacitatea de diferentia d.p.d.v. cladirile e tipica taranului, nu denota neaparat prostie, ci lipsa unor cunostine care sa duc la formatea unor gusturi in materie de arhitectura. Taranul crede cu tarie ca o casa cu 10 camere facuta de un vecin al lui din sat e mai frumoasa decat o cladire cu doar 4 camere proiectata de un arhitect cunoscut. Vechimea unei cladiri este doar un atribut, dobitocilor, ea nu are legatura directa cu val
Ionut
05 oct 12:04
+0
VOTURI
-0
Alex ai dreptate, mai ales cand spui ca Fox e un idiot. Si chiar e, ne-a demonstrat-o de atatea si atatea ori. Nu o sa intelegea unul ca el niciodata ce tarasenie s-a facut cu Hala Matache. Si eu sunt un mare sustinator al lui Nicusor Dan si cred cu ardoare ca va fi viitorul primar al Bucurestiului, un primar de care constienti sau nu avem nevoie. Demisia Oparescule, ne-ai otravit destul!
Alex
05 oct 11:20
+0
VOTURI
-0
Fox, eşti idiot. Magherniţă eşti tu, iar gândaci sigur ai, cel puţin la creier. Te-a învăţat nea Nicu să crezi că te pricepi la toate. Tu dacă ai o casă frumoasă nu ştii să o apreciezi, iar dacă o laşi neîngrijită şi se deteriorează o demolezi, fără să realizezi că e vina ta că a ajuns aşa. Şi construieşti ca prostu un beton băşit sau ceva acvariu cu sticlă şi metal de neam prost şi ferestrele cât mai mici, de frustrat. IMportant e să fie lucioasă şi maaaaare, ca să intre plasma, că aşa te simţi bengos. Cât despre Nicuşor Dan eşti prost. Informat, desigur. Este foarte activ şi protejează Bucureştiul de imbecili ca tine. Şi nu e singur şi nici ong-urile alea de care spui nu stau degeaba să tasteze la computer comentarii pe net. Muncesc. Doar că nu se laudă, că aşa-i stă bine omului, să fie modest. Sunt român şi sunt mândru de oamenii care fac ceva. Mi-e scârbă de cei care dau din gură şi atât! Spor!
Fox
05 oct 09:22
+0
VOTURI
-0
"Arhitecții propuneau prin acest proiect reabilitarea Halei Matache și conservarea țesutului istoric al zonei" LOL. Si can spuneau "arhitectii" tesut se refereau probabil la maghernitele ce stateau sa cada, cohoardele de sobolani, muntii de gunoaie, zidurile fara tencuiala si cu caramida roasa. Chiar ca istoric! Si de fapt "arhitectii" si ONG-urile purtau un singur nume: "Nicusor Dan"!! Interesant ca in ultima vreme nu a mai scos capul din tarana! S-o fi retras sa isi faa cumparaturile de toamna la Paris? Pentru ca Romania ii putea si ii pute in continuare! Dar nu ne suparam. Sa taca in continuare pentru ca ne face un bine!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE